Dezordinea din casa, factorul oboselii si al stresului

Publicat de admin 18.01.2018 0 Comentarii

Conform unor studii, felul in care este decorata locuinta ta iti poate afecta starea de spirit. Aceasta include decoratiile, aparatele de uz casnic, dar si stilul de viata. Cele enumerate mai sus pot avea un cuvant de spus si in modul in care ne odihnim pe timpul noptii.

Cum este posibil?

Oboseala constanta poate fi o consecinta a perfectionismului care caracterizeaza o persoana si a dificultatii de a spune”nu”, dar si o cauza a dezordinii din jur sau de acasa. Institutul de Neurostiinte din New Jersey a descoperit cauza consumului nostru de energie prin stres. Un mediu murdar si dezorganizat duce la foarte multa oboseala.

Peretii albastri

Cu exceptia dormitorului, albastrul nu este o culoare recomandata in alte camere. Aceasta nuanta ajuta la scaderea tensiunii arteriale, a ritmului cardiac, inducand si o stare de somnolenta, conform unui studiu realizat de catre britanici, ce au analizat culorile peretilor din peste 2000 de case.

Perdelele

Oamenii care muncesc in birouri cu ferestre si sunt expusi luminii naturale in timpul zilei, dorm cu aproximativ 46 de minute mai mult in timpul noptii, fata de cei care muncesc in birouri fara ferestre. Acest lucru se aplica si acasa. Inalturarea perdelelor  iti va asigura un somn mai linistit, datorita luminii naturale.

Televizorul

Indiferent de tipul de program vizionat, statul in fata televizorului provoaca schimbari in ce priveste functionarea creierului. O alta problema ar fi faptul ca, ore in sir, corpul sta in aceeasi pozitie, muschii fiind astfel imobilizati.

Un cercetator Australian a facut publice anumite informatii referitoare la efectele negative ale televizorului. Conform spuselor sale, “persoanele care se uita la televizor mai mult de 4 ore zilnic se confrunta cu riscuri de a muri ca urmare a unor patologii diverse”. Totodata, riscul de imbolnavire este cu 80% mai mare fata de persoanele care se uita la televizor mai putin de 2 ore zilnic. Oamenii adorm tot mai greu si se trezesc mai obositi din cauza televizorului. Ecranul sau emana lungimi de unde albastre, ce scad nivelul melatoninei, hormonul somnului si al relaxarii.

Lumanarile cu aroma de levantica

Aceasta aroma este foarte relaxanta, dar ne si oboseste.  Pentru a dormi bine, ai putea mirosi lumanarile cu aceasta aroma, insa pe timpul zilei nu trebuie sa le tii aproape, conform psihologilor.


Telefonul

Majoritatea persoanelor, indiferent de varsta, nu se simt suficient de odihnite in timpul saptamanii. Acest fapt se poate datora petrecerilor, jocurilor video sau chiar si folosirea telefonului mobil ca ceas desteptator. Oamenii de stiinta recomanda scoaterea telefonului mobil din camera pe timpul noptii sau punerea lor in modul “avion”. De asemenea, cu o ora inainte de culcare este recomandat sa stam departe de orice ecran.

Temperatura din camera

Daca obisnuiesti sa stai ziua in frig in casa nu este exclus sa te ia somnul, intrucat studiile au descoperit ca temperature optima pentru somn este destul de scazuta.

Mancarea fast-food

Mancarurile de tip fast-food, cu multi carbohidrati si zahar accelereaza procesul de imbatranire, dar duc si la cresterea nivelului de zahar din sange, care apoi scade brusc si ne induce starea de oboseala

Etichete:blog dezordine

Lasa un comentariu