Grabeste-te si prinde oferta 1+2 gratis la gama de lenjerii ARY, 3D si BFS!

10 sfaturi pentru un somn de calitate

05.10.2018 0 Comentarii

10 sfaturi pentru un somn de calitate


 

Cu totii vem nevoie de un somn bun dupa o zi grea la birou sau acasa. Felul in care te simti ziua depinde foarte mult de somnul pe care l-ai avut sau mai exact de calitatea acestuia. Asa ca, ai nevoie de o strategie buna pentru un somn cat mai corect, noapte dupa noapte. Uite cateva sfaturi care te pot ajuta sa ai un somn mai bun:

  1. Creaza un mediu cat mai placut pentru odihna. In dormitor trebuie sa existe cat mai putin zgomot, lumina sa fie redusa si temperatura un pic mai scazuta ca in restul casei. Poti sa folosesti draperii mai inchise pentru a reduce cantitatea de lumina care ajunge dimineata in camera, sa asculti zgomot alb noaptea, poti sa folosesti umidificatoare si ventilatoare.

  2. Dormi pe o saltea si perne de calitate. Corpul tau trebuie sa se relaxeze noaptea si este de la sine inteles ca salteaua si pernele trebuie sa fie de calitate. Daca deseori te trezesti cu dureri de spate sau de gat, este momentul perfect sa faci o investitie si sa schimbi salteaua si pernele.

  3. Fa-ti un program. Du-te noaptea la culcare in jurul aceleasi ore si trezeste-te dimineata cam la fel in fiecare zi. Acest lucru va seta ceasul biologic sa se astepte la o anumita perioada de somn in timpul noptii.

  4. Creaza o rutina. Ideal inainte de somn este ideal sa-ti aloci o ora pentru tine si sa faci activitati relaxante, precum a citi o carte, a face o baie fierbinte, a asculta muzica sau a face exercitii de relaxare. Evita activitatile stresante.

  5. Regleaza ciclul somn-treaz natural. In timpul somnului corpul emite melanina, care este un hormon care te ajuta sa controlezi ciclul somnului. Emiterea hormonului este influentata de lumina. Pentru a te asigura ca noaptea este pentru dormit si ziua pentru lucrat, trebuie sa lasi cat mai multa lumina sa intre in casa ziua. Astfel, nivelul de melatonina va exploda seara pentru a te trimite la culcare cand ai cu adevarat nevoie.

  6. Du-te la somn cand esti cu adevarat obosit. Daca te pui in pat si nu adormi dupa 20 de minute, ridica-te si fa o activitate ne-stimulanta, precum a citi o carte sau a asculta muzica pana ti se face somn. Incearca sa eviti monitoarele, precum TV, calculator sau chiar telefon, pentru ca ele emit o lumina care stimuleaza activitatea creierului.

  7. Trage un pui de somn cand e nevoie. Daca ai nevoie de odihna in timpul zilei trage un pui de somn atunci cand este nevoie. Daca amani nu faci decat sa adormi mai tarziu, cu mult inainte de ora ta de culcare si nu faci altceva decat sa-ti dereglezi tot ceasul biologic.

  8. Fa sport regulat. Exercitiile regulate vor imbunatatii calitatea somnului. Totusi, evita sa faci miscare intensa chiar inainte de somn, pentru ca exercitiile stimuleaza corpul si il fac mai alert. Cel mai bine este sa faci miscare tarziu dupa-amiaza.

  9. Stai departe de mese copioase seara tarziu. Termina de mancat cina cu minim 3 ore inainte de a te duce la culcare.

  10. Evita alcoolul, cafeaua si nicotina inainte de culcare. Multi oameni cred ca alcoolul ii ajuta sa doarma. Desi te poate face sa adormi mai repede, alcoolul reduce calitatea somnului. El te va face sa te trezesti mult mai des noaptea. Cafeina din cafea sau ceai isi poate face efectul si 10 ore dupa ingerare. Incearca sa nu mai bei cafea dupa ora pranzului.

Lasa un comentariu